مروری بر فعالیت‌های گروه زیمنس​

از یک کارگاه کوچک در حیاط پشتی یک خانه در برلین تا تبدیل شدن به معتبرترین برند جهان……

معدود شرکت‌هایی در دنیا هستند که گذشته‌ای به این طولانی‌ای دارند. و این در حالی است که وقتی به همه این گذشته نگاه می‌کنی چیزی جز موفقیت نمی‌بینی…..

هرکسی که به تاریخچه زیمنس نگاه کند، شاهد یک پیشرفت هیجان‌انگیز و فوق‌العاده طی این سالها خواهد بود.

این شرکت پیشگام در صنعت تکنولوژی‌های پیشرفته برقی از یک شرکت استارتاپ ساده شروع به فعالیت کرد. و امروز بعد از بیش از 170سال، این شرکت که با 10نفر در خیابان نوزدهم برلین شروع به کار کرد غول جهانی در صنعت و پیشرو و نوآور در اختراع تکنولوژی در بسیاری از صنایع پیشرفته دنیا است.

گروه صنعتی SIEMENS بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات و سامانه‌های الکترونیکی و مهندسی در جهان است. 761 هزار کارمند در سطح دنیا درخدمت این مجموعه هستند.

در زیمنس بیش از 900 هزار سهامدار وجود دارد و فعالیتهای اقتصادی این مجموعه موفق در بالغ بر 190 کشور جهان و در قالب بیش از 600 تولیدکننده، نمایندگی، مرکز پژوهش و توسعه (R&D) در حال انجام است.

مرکز پژوهش و توسعه زیمنس با دراختیار داشتن 3 هزار و 200 کارمند، متعهد است تا با هدف حفظ و اعتلای جایگاه پیشتازی در بازار جهانی ازحداکثر ظرفیت خود برای نوآوری و اختراع در بخشهای مورد نیاز بهره بگیرد.

در سال مالی 2010 گروه زیمنس 8 هزار و 929 مورد ثبت اختراع جهانی داشت که در نوع خود کم نظیر است.

تاریخچه زیمنس و مشارکت در توسعه تمدن بشری

با شناخت تاریخچه زیمنس متوجه نقش مهم و اثرگذار زیمنس در تکامل تکنولوژی آلمان، اروپا و سایر نقاط جهان  می‌شوید. در این بخش بسیار مختصر و گذرا نگاهی به شرکت تاریخی زیمنس خواهیم داشت. با ما به یک سفر هیجان‌انگیز در طول زمان بپیوندید…

  • در سال 1847 میلادی زیمنس از سوی مخترع و دانشمندی به نام ورنر فون زیمنس در کشور آلمان بنیان‌گذاری شد.
  • در سال 1847 میلادی با اختراع پونتر تلگراف در این مجموعه بنیان سامانه‌های ارتباطی بشر برای همیشه متحول شد.
  • در سال 1866 میلادی نخستین ژنراتور و نخستین ژنراتور جریان مستقیم (DC) ساخته شد.
  • اختراع قطار برقی در سال 1879 میلادی، نخستین تراموا در سال 1881 میلادی و اولین اتوبوس برقی در سال 1882 میلادی در این مجموعه روی داد.
  • در سال 1880 میلادی از فناوری ژنراتورها برای ساخت آسانسور بهره گرفته شد تا بشر برای نخستین بار با آسانسور آشنا شود.
  • در سال 1882 میلادی از طریق فناوری‌های گروه زیمنس اشعه ایکس وارد علم پزشکی شد و مهمترین گام فناوری برای صنعت درمان و پیشگیری در عصر مدرنیته برداشته شد.
گروه زیمنس با ارائه نمونه‌های بی‌شماری از اختراعات بزرگ و کاربردی نقش کلیدی و رهبری ویژه‌ای در حیات انسان طی قرن نوزدهم ایفا کرده است.
با آغاز قرن بیستم زیمنس همکاری‌های گسترده و مفصلی در کشور چین آغازکرد.
این پروژه‌ها که پروژه‌های شناخته شده‌ای از جمله متروی شانگهای، متروی گوانگ‌ژو، مترو شنزن، قطار پرسرعت مگلو در شانگهای و پروژه جابه‌جایی انشعابات رود معروف یانگ تسه و…. بودند و در پی آن پروژه های بسیار دیگری از جمله تعریف واحدهای تبدیل‌کننده، پروتکلهای مخابراتی، دسترسی مستقیم چندگانه تقسیم کدی (D-CDMA) و … باعث شد تا فعالیت این شرکت در کشور چین توسعه زیادی پیدا کند.
گروه زیمنس از زمان پایه‌گذاری تاکنون از هیچ تلاش و پژوهشی در مسیر اعتلای حیات بشر و نوآوری در راستای بهبود زندگی شهروندی فروگذارنکرده است.